PIT STOP

Mam 16 lat i na codzień robię to samo co inni chłopcy w moim wieku, ale gdy zakładam kombinezon i kask zmieniam się w kierowcę kartingowego.

Moja przygoda z kartingiem rozpoczęła się gdy miałem 6 lat i na urodziny zamiast kolejnej zabawki poprosiłem o jazdę gokartem. Potem były regularne wizyty na amatorskich torach kartingowych we Wrocławiu. W 2014 roku trafiłem do szkółki kartingowej prowadzonej przez Michała Gutta na torze Wrocław Racing Center. Po kilkunastu zajęciach Michał zaproponował mi testy w wózku wyczynowym. Pierwsze jazdy w wyczynowym sprzęcie odbyłem na torze w Starym Kisielinie i.....nie było już innej drogi, jak tylko karting wyczynowy. W weekend majowy 2015 roku zdobyłem licencję kartingową a niespełna miesiąc później debiutowałem w serii ROTAX Max Challenge Poland, zajmując w swoim pierwszym wyczynowym wyścigu wysoką 8 lokatę.

W sezonie 2016 wystartowałem we wszystkich rundach Rotax w Polsce ale także w finale europejskim, Mistrzostwach Polski, oraz dwóch rundach Pucharu Moraw. Najlepszy wynik zanotowałem w Mistrzostwach Polski Młodzików gdzie  stanąłem na 3 stopniu podium i zdobyłem tytuł II wice Mistrza Polski w kategorii MicroMAX.

Sezon 2017 to ogromne zmiany, z najmniejszej kategorii Micro przeskoczyłem od razu o dwa poziomy i wsiadłem w sprzęt w specyfikacji JuniorMAX. Zmiana z małej ramy na dużą i silnika z mocy około 7KM na 22KM nie była łatwa. Ten sprzęt wymaga dużo więcej, do tego wejście w stawkę gdzie byłem najmłodszy nie pozwoliło mi na zdobycie czołowych miejsc w wyścigach, ale za to bardzo dużo się nauczyłem.

Sezon 2018 to zmiana zespołu i podwozia. Ciężka praca w nowym Teamie dała efekty. 3 miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu i w efekcie nominacja do Kadry Narodowej na sezon 2019.

2019 to był mój ostatni sezon w kategorii juniorskiej i jednocześnie w kategorii bezbiegowej. Ponownie ciężka praca przez cały sezon dała mi 3 miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu, choć szansa na mistrzostwo była do końca ostatniego wyścigu. Zaliczyłem też dobre starty w kilku rundach Rotax CEE (serii centralno-wschodniej Europy), w tym 3 miejsce na podium rundy rozegranej w Polsce. W dwóch rundach KMP spróbowałem swoich sił w kategorii biegowej DD2 MAX, w której będę się ścigał w sezonie 2020.

Sezon 2020 z powodu COVID-19 rozpoczął się w PL dopiero w połowie czerwca. Pierwsze zawody to Memoriał im. Henryka Śródeckiego. Regularny sezon startuje od lipca i na początek ruszamy do Słomczyna na wspólne zawody ROTAX i ROK w ramach KMP.

2021 - przede mną dwie serie wyścigowe. W PL oczywiście Rotax MAX Challenge Poland a za granicą Rotax BNL. W tym roku już po raz 3 zostałem powołany do Kadry Narodowej w sporcie kartingowym.

Dawid Maślakiewicz, Kierowca
http://dawidkart.pl
dawid@dawidkart.pl

Od sezonu 2018 w serii wyścigowej Rotax MAX Challenge jadę w barwach zespołu 46Team Mariusza Bieleckiego. Silniki przygotowuje oczywiście Mariusz, a w ustawianiu podwozia wspiera nas oczywiście Kacper Bielecki, najszybszy kierowca kartingowy w kraju i jeden z najszybszych w Europie i na świecie. W sezonie 2020 dołączyłem do najszybszej biegowej kategorii DD2 MAX.

Kierowca
http://dawidkart.pl
dawid@dawidkart.pl

RaceVMS

Operator systemu monitoringu wizyjnego wyścigów. Od dwóch sezonów każdy wyścig RallyCross na Autodromie Słomczyn, każda akcja na torze od czasówek do finału obserwują cyfrowe kamery które widzą nawet po zmroku.

mtrust logo - 1

mTrust Sp. z o.o.

Integrator systemów telekomunikacyjnych i informatycznych precyzyjny, dokładny i skuteczny w realizacji celów jak dobrze prowadzony gokart.

sponsor

Każda pomoc jest ważna, jeśli chcesz i możesz wspomóc mnie w realizacji celu jakim jest najwyższy stopień podium w Rotax Max Challenge Poland i start w Rotax Grand Finals  to zapraszam do kontaktu z moimi rodzicami.

Dawid, Kierowca
http://dawidkart.pl
dawid@dawidkart.pl