Precyzja + Powtarzalność -> Szybkość
Moja historia
Na moje 6 urodziny poprosiłem rodziców o prezent, którym miała być jazda gokartem. Nie był to przypadek, wcześniej tato zabierał mnie na jazdy po torze w samochodzie jako pilot, co z tego że nie widziałem toru, ale i tak dyktowałem zakręty zgodnie z mapką którą miałem w rękach. Jazda jako pilot dała mi poczuć przeciążenia na zakrętach, przyspieszenie i siłę hamowania. Czas było samemu to wypróbować. Pierwsza samodzielna jazda odbyła się pod centrum handlowym na Bielanach Wrocławskich, 20 minut które zmieniło wszystko.
Kolejne jazdy rentalem tylko potwierdzały że mam to coś. Otwarcie toru LeMans na stadionie wrocławskim w 2012 roku to kolejny krok w którym jeździłem już z dorosłymi, jednak dość szybko poproszono nas o zmianę toru, bo dorosłym nie podobał się dzieciak, który ich wyprzedzał i tak trafiłem na Wrocław Racing Center prowadzony przez znakomitego kierowcę kartingowego Sławomira Murańskiego. Na WRC odbyłem szkółkę kartingową pod okiem Michała Gutta, który w 2015r zaprosił mnie na testy wyczynowe...
2015-2016
W weekend majowy na torze w Bydgoszczy zdałem egzamin na licencję kartingową Junior, a miesiąc później wystartowałem w swoim pierwszym wyczynowym wyścigu w kategorii MicroMAX zajmując P8 na 22 startujących kierowców.
W MicroMAX spędziłem zaledwie 1,5 sezonu, bo już w 2017r przesiadłem się do dużej ramy i kategorii JuniorMAX.
Wyniki:
2015:
P16 - Puchar ROTAX (jadąc 6 z 10 rund)
P5 - Współzawodnictwo Sportowe Dzieci i Młodzieży (KMP)
2016:
P7 - Puchar ROTAX
P3 - Współzawodnictwo Sportowe Dzieci i Młodzieży (KMP) - II Wice Mistrz Polski
2017-2019
Nowy sezon i nowa kategoria. Po 1,5 roku w najmłodszej kategorii podjęliśmy decyzję o przejściu do kategorii wyższej ale nie MiniMAX a od razu do JuniorMAX. Pierwszy sezon był bardzo trudny. Junior to zupełnie inne ściganie niż Micro, większe podwozia, ponad 2 razy mocniejsze silniki i dużo bardziej doświadczeni kierowcy. W 2017r dostałem solidną szkołę i kilka razy wracałem z toru karetką. Na koniec sezonu zapadła decyzja o zmianie zespołu i tak z ErnstRacing trafiłem do 46TEAM Mariusza Bieleckiego, gdzie pozostaję do dziś.
Wyniki:
2017:
P8 - ROTAX MAX CHALLENGE POLAND
P9 - Kartingowe Mistrzostwa Polski
2018:
P3 - ROTAX MAX CHALLENGE POLAND
P3 - IAME Series Poland
2019:
P3 - ROTAX MAX CHALLENGE POLAND
P5 - Kartingowe Mistrzostwa Polski w kat. DD2 MAX
2020-....
Po debiucie w 2019r w KMP w kategorii DD2 (Komisja dopuściła mnie warunkowo bo nie miałem wymaganego wieku), przesiadłem się do najszybszej i najmocniejszej kategorii serii ROTAX DD2 MAX. DD2 to zupełnie inna jazda, gokart posiada nie tylko mocniejszy silnik wyposażony w skrzynię biegów zmienianych łopatkami, ale także hamulce na przedniej osi co zmienia całkowicie jazdę.
W DD2 pod okiem Kacpra i Mariusza Bieleckich szlifowałem swoje umiejętności, aż stałem się jednym z najszybszych kierowców DD2 w Europie i na świecie. Godziny treningów, tysiące przejechanych kilometrów dały mi upragniony bilet na ROTAX GrandFinals 2021 w Bahrajnie. Rok później ponownie zdobyłem bilet na GF, a w zasadzie to dwa bilety jeden z Polski drugi z CEE, który tym razem odbywał się w portugalskim Portimao.
W 2023 po wielu przedziwnych sytuacjach nie udało się wygrać biletu na kolejny GF w Bahrajnie, ale w 2024 ponownie wracam na tą najważniejszą w sezonie imprezę, która tym razem odbędzie się we włoskim Sarno.
Wyniki:
2020:
P2 - ROTAX MAX CHALLENGE POLAND
P3 - Kartingowe Mistrzostwa Polski
P9 - CEE ROTAX MAX CHALLENGE
2021:
P1 - ROTAX MAX CHALLENGE POLAND
P16 - ROTAX INTERNATIONAL TROPHY LeMANS
P19 - ROTAX GRAND FINALS - BAHRAIN
2022:
P2 - ROTAX MAX CHALLENGE POLAND
P2 - CEE ROTAX MAX CHALLENGE
P9 - ROTAX INTERNATIONAL TROPHY LeMANS
P10 - ROTAX GRAND FINALS - PORTIMAO
2023:
P2 - ROTAX MAX CHALLENGE POLAND
P2 - CEE ROTAX MAX CHALLENGE
P17 - ROTAX INTERNATIONAL TROPHY LeMANS
2024:
P1 - CEE ROTAX MAX CHALLENGE
P5 - ROTAX GRAND FINALS - SARNO
2020 Templately copyright all. right reserved